روستای زیبای اوره

طبیعت، باغبانی و مردم شناسی روستای اوره از توابع نطنز در دامنه کرکس

روستای زیبای اوره

طبیعت، باغبانی و مردم شناسی روستای اوره از توابع نطنز در دامنه کرکس

کدام رقم شلیل بهتر است؟

شلیل ارقام خیلی مختلفی دارد. خیلی از افراد این سوال برایشان وجود دارد که از بین این همه ارقام گوناگون شلیل،‌ کدام رقم را بکاریم بهتر است؟ 

پاسخ این سوال به هدف شما بستگی دارد. آیا هدفتان تجاری است و به دنبال اقتصادی ترین رقم هستید یا هدفتان استفاده برای تازه خوری است و به دنبال خوش طعم ترین هستید یا هدفتان زیبایی است یا هدفتان زودرس و دیر رس بودن است و ... . هدفتان هر کدام از این ها که باشد،‌ پاسخ سوالتان متفاوت می شود. 

به نظر من بهترین و اقتصادی ترین رقم شلیل، شلیل انجیری و شلیل مغان هست. این دو رقم از سایر ارقام پربارتر هستند و زودتر هم به ثمر می نشینند. رشد درخت شلیل انجیری  نسبت به سایر شلیل ها سریع تر است و عمر اقتصادی ده ساله دارد. میان رس است و در نیمه اول مرداد قابل برداشت می باشد. هسته جدا هم نیست. 

نهال شلیل انجیری | هایپر نهال

تصویر شلیل انجیری


شلیل مغان هم رقم بسیار اقتصادی و پرباری است. رشد درخت آن زیاد است و در اواخر مرداد می رسد. 

نهال شلیل مغان – اروم زیست تاک

تصویر شلیل مغان


یکی از ارقام خوب شلیل برای مناطق سردسیر و معتدل مانند اوره، شلیل کیوتا است. این شلیل تحمل سرمایی خوبی دارد. رقم تجاری فرانسه است. اواخر تابستان می رسد. خاصیت انبارداری خوبی دارد و بهترین رقم برای مناطق سردسیر است. در نطنز و ارتفاعات کرکس که هر ساله با سرمای بهاره مواجه هستیم، این شلیل مناسب است و معمولا سرمای بهاره را رد می کند. 


تصویر شلیل کیوتا 


اگر به دنبال شلیل زودرس هستید می توانید از شلیل شمس استفاده کنید. شلیل شمس در تیرماه می رسد و البته بسیار پرشاخ و برگ است. 

نهال شلیل شمس - نهالستان پارس،،مهندس زردادی

تصویر شلیل شمس



(پ.ن: مطالب به درد نخوری که زیر کلیدواژه های مقاله با عنوان مطالب پیشنهادی آمده، از سرور بلاگ اسکای هست. چنین مطالب زردی اصلا مورد توصیه ما نیست و جدی نگیریدشون. تبلیغاته. ما مجانی از سرورشون استفاده می کنیم اونا هم تبلیغاتشون رو می چاپونن لای پست ها ما، شما اما به خوبی خودتون عفو بفرمایین.)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد