روستای زیبای اوره

طبیعت، باغبانی و مردم شناسی روستای اوره از توابع نطنز در دامنه کرکس

روستای زیبای اوره

طبیعت، باغبانی و مردم شناسی روستای اوره از توابع نطنز در دامنه کرکس

برگ های خزان پاییزی و امنیت باغ شما

هر سال شاهد رویدادهای غم انگیز زیادی در آتش گرفتن باغ ها هستیم. زیاد اتفاق افتاده رهگذرانی که از کنار باغی عبور می کرده اند، برای گرم شدن برگ یا بوته خشکی را آتش زده اند و تا رفته اند به خودشان بیایند کل باغ در آتش سوخته است. پاییز فصلی است که برگ درختان خزان می شوند و خشک شده و در کف باغ می ریزند. گویی کف کل محوطه باغ را یک لایه نفت ریخته اید. 

چه کار کنیم که امنیت باغمان حفظ شود و این اتفاق نیفتد. 

یک توصیه کلیدی این است که دور باغ خود را فنس کنید و از چوب و خاشاک برای ساخت حصار و پرچین استفاده نکنید تا اگر خدا نکرده آتشی در افتاد، پرچین باغ شما عاملی برای انتقال آتش به درون باغتان باشد. البته این کار هزینه بر است ولی یک کار اساسی است. 

توصیه دیگر این است که بعد از خزان شدن برگ ها و ریزش آن، ابتدا باقی مانده برگ ها را از شاخه ها بتکانید. سپس همه برگ ها را از کف باغ جمع آوری کرده و در یک گودالی بریزید تا به کمپوست تبدیل شود. کف باغ را که تمیز کنید دیگر عاملی برای سوخته شدن و آتش سوزی باغ نیست. مهمتر از آن این که بسیاری از آفت ها که پشت برگ های خزان تخم ریزی کرده اند تا زمستان گذرانی کنند، با دفن این برگ ها از بین می روند.البته اگر دام دارید، این برگ ها یک تغذیه خوب برای فصل زمستان این حیوانات هستند و می توانید آن ها را جمع کرده و ذخیره کنید. این کار یک خاصیت دیگر هم دارد و آن این است که دمای شب یا روزهای یخبندان را کنترل می کند و مانع یخ زدن ریشه درختان می شود. وجود برگ و علف در کف باغ، اثر یخ زدگی زمستانه را دو چندان می کند. 

یک وسیله ارزان و خوب که می تواند به شما در جمع آوری برگ ها کمک کند، دستگاه بلوئر است. قیمت آن زیاد نیست. اگر سمپاش شارژی دارید، کابل بلوئر را به ورودی اتصال باطری سمپاش وصل می کنید و بدون نیاز به این که در باغتان برق داشته باشید می توانید با کمک این وسیله برگ ها را جمع آوری کنید. این وسیله بر عکس جارو برقی و مانند پنکه عمل می کند. با توجه به قدرت دستگاه با وزش باد شدید، برگ ها را به سمتی که می خواهید هدایت و جمع آوری می کند. 


بلوئر کی نت 1200 وات - فون امداد



(پ.ن: مطالبی که زیر کلیدواژه های مقاله با عنوان مطالب پیشنهادی آمده، از سرور بلاگ اسکای هست. چنین مطالب زردی اصلا مورد توصیه ما نیست و جدی نگیریدشون. تبلیغاته. ما مجانی از سرورشون استفاده می کنیم اونا هم تبلیغاتشون رو می زنن، شما هم به خوبی خودتون عفو بفرمایین.)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد