روستای زیبای اوره

طبیعت، باغبانی و مردم شناسی روستای اوره از توابع نطنز در دامنه کرکس

روستای زیبای اوره

طبیعت، باغبانی و مردم شناسی روستای اوره از توابع نطنز در دامنه کرکس

گیاه دارویی بامیه، محصولی عالی برای دیابتی ها در اوره

اغلب کسانی که از شهرها برگشته اند و در روستاهایی مانند اوره و امثال آن ساکن شده اند، کسانی هستند که در سنین بازنشستگی و بالا قرار دارند و اغلب دچار بیماری هایی همچون چربی خون، دیابت و امثال آن هستند. بنا بر این توصیه ما برای این افراد این است که در باغ خود ولو کوچک، یک مزرعه رژیمی درست کنید. گیاهان دارویی ای که برای بیماری شما مفید است را در باغتان بکارید. مثلا دیابتی ها به جای کاشتن زردآلو و میوه های شیرین می توانند کاکتوس میوه دار، گزنه، گردو، بادام، انگور (برای تولید سرکه یا آب غوره) و دیگر میوه هایی را کشت کنند که برای دیابت مناسب است. یکی از این گیاهان دارویی بسیار عالی، بامیه است. البته بامیه نیاز به آفتاب دارد. به همین دلیل آن را در نقطه ای از باغ خود که آفتاب خوبی دارد بکارید. بامیه محصولی است که ارزش اقتصادی آن نیز عالی است. از زمانی که به ثمر می نشیند تا انتهای پاییز و تا زمانی که سرما شدید نشده است به شما بامیه می دهد و مرتب می توانید از آن برداشت کنید. 

تاثیر مثبت بامیه در کاهش قند خون از نظر علمی و پزشکی نوین هم ثابت شده است و فقط موضوعی نیست که در طب سنتی مطرح باشد. برای نمونه می توانید به مطالعه این مقالات علمی پژوهی از مجلات معتبر علمی پژوهشی بپردازید: 

  1. بررسی اثر موسیلاژ گیاه بامیه بر میزان گلوکز و چربی‌های سرم و بازسازی سلول‌های بتای موش‌های صحرایی دیابتی شده با استرپتوزتوسین
  2. اثر میوه گیاه بامیه ( Abelmoschus esculentus) بر کنترل قند و انسولین در رت های نر نژاد ویستار دیابتی شده
  3. اثرات پودر بامیه (Okra) بر هیستوموروفومتری و عملکرد هورمونی غده تیرودیذ و پروفایل لیپیدی موش های صحرایی دیابتی HFD/STZ
  4. مطالعه اثرات پودر بامیه (Abelmoscus Esculentus) بر هیستولوژی بافت کبد و شاخص های بیوشیمیایی سرم موش صحرایی دیابتی HFD/STZ


بامیه از زمانی که بذر آن را می کارید ده روز می کشد تا جوانه بزند و تا وقتی که محصول می دهد، 50 الی 60 روز طول می کشد. 
آشنایی با شیوه کاشت بامیه, کاشت گیاه بامیه
در هر خاکی به خوبی به عمل می آید. وقتی می خواهید بامیه را بکارید، بذر بیشتری بپاشید. چون خطای جوانه زنی در بذرهای بامیه زیاد است. اگر به صورت شلوغ درآمد بعدا می توانید آن را تنک کنید. 
اگر به صورت ردیفی بکارید بهتر است. چون موقع برداشت لازم است از بین بوته های آن رفت و آمد کنید و اگر منظم باشد بهتر می توانید این کار را انجام دهید. 
هر چه طول دمای گرم و خشک بیشتر باشد، میوه دهی بامیه نیز طولانی تر خواهد بود. بنا بر این در مناطقی مثل بادرود که هوا گرم تر است بامیه نیز بهتر به عمل می آید. اما در نقاط آفتاب گیر روستاهایی مانند اوره نیز بسیار خوب می شود. کاشت بامیه در اوره را دو سه سال تجربه کرده ام و خوب جواب داده است.
نتیجه تصویری برای کاشت بامیه
وقتی که بامیه به عمل آمد، نگذارید میوه های آن بزرگ شود. چون بافت بامیه سفت شده و برای پختن خیلی جالب نخواهد شد. آن را تا کوچک است با بافت های نازک و ترد، بچینید و استفاده کنید. 
ان شاء الله دیابت شما به خوبی کنترل خواهد شد. 

نتیجه تصویری برای کاشت بامیه




 
(پ.ن: مطالبی که زیر کلیدواژه های مقاله با عنوان مطالب پیشنهادی آمده، از سرور بلاگ اسکای هست. چنین مطالب زردی اصلا مورد توصیه ما نیست و جدی نگیریدشون. تبلیغاته. ما مجانی از سرورشون استفاده می کنیم اونا هم تبلیغاتشون رو می زنن، شما هم به خوبی خودتون عفو بفرمایین.)